Vacature: Senior communicatieadviseur (16-24 uur per week)
Wat ga je doen?
Als communicatieadviseur werk je samen met de netwerkmanager en partijen uit zorg, welzijn en het sociaal domein voor het netwerk Vitale Gelderse Vallei. Je ontwikkelt communicatieplannen (strategisch en tactisch) en activiteiten die gericht zijn op verschillende doelgroepen, waaronder bestuurders, professionals en inwoners. Je bent verantwoordelijk voor de praktische uitvoering hiervan. Je hebt een rol in de netwerkbrede communicatie, maar ook binnen de programma’s van Vitale Gelderse Vallei. Dit betekent onder andere dat je onze nieuwe website onderhoudt, de nieuwsbrief coördineert, social media inzet en bijeenkomsten en inspiratiesessies verzorgt. Dit doe je samen met communicatieadviseurs die werkzaam zijn bij alle verschillende netwerkpartners.
Jij bent de coördinator waar alle communicatie samenkomt. Je adviseert (on)gevraagd de netwerkmanager, programmamanagers en dagelijks bestuur over de inzet van communicatie(middelen) en bewaakt de identiteit van het netwerk. Jij zorgt dat iedereen weet wat er binnen Vitale Gelderse Vallei gebeurt en laat zien dat de regio bruist!
Jouw profiel
Je werk als communicatieadviseur draait allemaal om zichtbaarheid, enthousiasme delen en heldere communicatie. Je weet hoe Vitale Gelderse Vallei te profileren en beweegt je soepel in het (politieke) speelveld. Dat doe je op basis van een verfrissende visie op je vak en een communicatiestrategie voor het netwerk. Je weet draagvlak te creëren voor je adviezen en dit om te zetten in handelen. Je houdt het overzicht, kunt goed prioriteren, werkt zelfstandig en voelt je verantwoordelijk voor wat je doet. Daarnaast ben je sociaal en ondernemend. Hierbij schakel je soepel tussen strategisch bestuurlijk, tactisch programmatisch en uitvoerend niveau. Je krijgt hierbij hulp van een werkgroep van communicatieadviseurs van de betrokken organisaties bij het netwerk. Zij adviseren over communicatie aan de verschillende coalities over de projecten, dragen bij aan contentcreatie voor de diverse communicatiekanalen en zij zijn de ‘linking pin’ vanuit hun eigen organisaties en achterban.
Jouw belangrijkste eigenschappen/vaardigheden?
- Samenwerken: Je bent een netwerker en legt makkelijk contact. Je beweegt je je soepel op strategisch, tactisch en operationeel niveau en bent een verbindende schakel
- Strategisch: Je draagt bij aan de visieontwikkeling en profilering van het netwerk, weet waar het heen moet en begrijpt het politieke speelveld.
- Flexibiliteit: Je kunt snel schakelen zonder het overzicht te verliezen. Je bent in staat om prioriteiten te stellen, scenario’s en keuzes te maken en deze actief uit te dragen.
- Pro-activiteit: Je signaleert zelf waar kansen liggen om je expertise in te zetten in het netwerk en geeft dit aan bij de netwerkmanager
- Creatief: Je bent creatief van geest, je denkt in oplossingen en weet met je communicatie mensen te inspireren en te verbinden (over de domeinen).
- Plannen en organiseren: Je hebt en bewaakt het overzicht, komt afspraken na en zorgt dat anderen dat ook doen. Je kunt voor je eigen werk goed prioriteiten bepalen. Je werkt precies en nauwgezet en ziet niet snel iets over het hoofd.
- Goede schriftelijke en mondelinge communicatie: je communiceert helder en duidelijk, zodat iedereen weet wat er wordt verwacht.
Wat vragen wij?
Dit betekent dat je:
- HBO werk- en denkniveau hebt, met één tot drie jaar relevante werkervaring;
- affiniteit hebt met de sector zorg en welzijn;
- pro-actief bent en innovatief en oplossingsgericht werkt;
- een vlotte pen hebt en social media als vanzelfsprekend inzet;
- organisatie- en omgevingssensitief bent en goed overzicht houdt in dynamische situaties;
- aantoonbare ervaring of affiniteit met de sector zorg en welzijn hebt.
Wat bieden wij jou
- Een uitdagende en afwisselende functie waar je zelf aan mee kunt bouwen;
- Een informele werksfeer, met korte lijnen naar de netwerkmanager, programmanagers en de bestuurlijke regiegroep;
- Een functie voor 16-24 uur per week voor de regio. Je blijft in dienst bij je eigen werkgever en behoudt je huidige arbeidsvoorwaarden;
- De aanstelling is in eerste instantie voor één jaar, met mogelijkheid tot verlenging. Je behoudt een terugkeergarantie naar je huidige werkgever.
Enthousiast? Reageer dan snel!
Heb je interesse, dan maken wij graag kennis! Je kunt je sollicitatie (CV en motivatiebrief), sturen naar Sabine Veldhuis, via sveldhuis@zgv.nl, uiterlijk 31 oktober 2024. In november vinden de eerste gesprekken plaats.
Heb je vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Sabine Veldhuis, via emailadres sveldhuis@zgv.nl of via telefoonnummer 06-22258970.